O tym, jak ta co z żebra powstała, opanowała mowę ciała.

08:09

Uczymy się intensywnie języków obcych, bo poszerzają one nasze możliwości i ułatwiają komunikację z innymi ludźmi. Dlaczego w takim razie nie uczymy się mowy ciała, która będąc pierwotną formą komunikacji, z czasem stała się dla nas jak obcy język, którego odczytywanie przysparza wiele trudności i nieporozumień. Przecież mowa ciała to język, który informuje nas o wewnętrznym nastawieniu, postawie i uczuciach innych ludzi!

W przypadku posługiwania się i odczytywania naszego, pierwotnego języka, matka natura – zapewne również kobieta - okazała się szczególnie łaskawa dla płci pięknej. To kobiety obdarzone są tzw. „intuicją”, która w rzeczywistości jest umiejętnością odczytywania rozbieżności między wypowiadanymi słowami, a komunikatami wysyłanymi przez mowę ciała mówiącej osoby. Dzięki temu kobiety znacznie łatwiej wychwytują kłamstwo i na nic się zdadzą te męskie wymówki w stylu: Kochanie! Jestem tak późno, bo musiałem znowu zostać dłużej w pracy. Kobiety, jak żywe wykrywacze kłamstw, bacznie lustrują każdy grymas twarzy, zbyt szybkie mruganie powiekami, czy bezwiedne pocieranie nosa. Bądźcie więc czujni drodzy panowie! My kobiety, niczym tresowane labradory wynajdujące narkotyki w samochodzie przemytnika, na pewno wyczujemy od was zapach obcych, damskich perfum albo kolejnego piwka z kolegą.

Jak się okazuje, kobiety są również znacznie sprawniejsze w podrywaniu i to zwykle one grają w zalotach pierwsze skrzypce. Wszystkie badania nad zalotami wykazują, że w 90% przypadków, to kobiety nawiązują pierwszy kontakt, wysyłając interesującemu je mężczyźnie serię subtelnych sygnałów za pomocą spojrzeń, mimiki i ruchów ciała. Zazwyczaj więc mężczyzna podrywa kobietę tak naprawdę za jej przyzwoleniem, wychwytując wysłane przez nią wcześniej niewerbalne sygnały, których kobieta ma w zanadrzu całą gamę. Odchylanie głowy do tyłu, odgarnianie włosów, lekko otwarte usta, dotykanie własnego ciała, kołysanie biodrami - to tylko niektóre z tych sztuczek.

Kobiety śmieją się znacznie częściej niż mężczyźni, co jak się okazuje wpływa też na ich atrakcyjność. W pewnym eksperymencie wykorzystano zdjęcia 15 kobiet o uśmiechniętych, neutralnych i smutnych twarzach i mężczyźni ocenili te uśmiechające się, jako najbardziej atrakcyjne. Badania wykazują też, że kobiety śmieją się głównie z żartów mężczyzn, którzy wydają im się pociągający, a mężczyznom podobają się znacznie bardziej kobiety, które śmieją się z ich dowcipów.

A dlaczego mężczyźni ciągle czegoś szukają w szufladach i otwierając lodówkę nie mogą znaleźć w niej masła leżącego na półce, znajdującej się na wysokości ich oczu? O tym może innym razem, bo przecież nie mogę zdradzać wszystkich naszych, babskich tajemnic ☺


Podobne artykuły

2 komentarze

  1. Super masz artykuły. Naprawdę zaciekawiły mnie i spędziłam troszkę czasu na twoim blogu.
    Zapraszam do siebie napisz co myślisz o moim blogu
    http://psychodietetyk-psychodietetyka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję bardzo! Twój blog również mnie zaciekawił i chętnie poczytam sobie w wolnej chwili. Szczególnie interesuje mnie tematyka związana z psychologią, ale na temat odżywiania też chętnie dowiem się więcej. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl