Klient nasz pan!
06:26Frazesy o tym, jak ważne dla każdej firmy jest dobro jej klienta i on sam, słuchamy od lat. Ale jaka jest prawda? Dla ilu firm dobro klienta jest naprawdę ważne?
Ile z nich zastanawia się nad tym, do kogo tak naprawdę kieruje swój produkt lub usługę? Jakim człowiekiem jest ten KLIENT? Co lubi? Jakie są jego zainteresowania i styl życia? Dlaczego ma kupować akurat nasz, a nie inny produkt?
W przypadku korporacji takie badania to norma. „Duzi” mają na to budżet i ludzi, którzy mogą zająć się tematem „poznawania i dopieszczania” klienta. Wiedzą, że konkurencja nie śpi i nie mogą pozwolić sobie na lekceważenie opinii tych, do których kierują swoją ofertę. Wiedzą, że bez klienta nie istnieją, a tylko lepsze poznanie go i zrozumienie, daje im szansę na pozostanie na dłużej w kręgu jego (KLIENTA) zainteresowań. W praktyce bywa jednak różnie. Wielka machina korporacji nie zawsze bowiem radzi sobie z praktycznym zastosowaniem tego, co wie o swoim kliencie. Zbyt rozbudowane struktury i procesy, a także nadmierny nacisk na „papierologię i tabelkologię”, gubią po drodze to, co miało być najważniejsze – czyli satysfakcję KLIENTA.
A jak jest w małych firmach? Wydawać by się mogło, że tu określenie swojego „core target”, czyli najważniejszej grupy docelowej, nie powinno być tylko teorią. Codzienny, bezpośredni kontakt z klientem daje małej firmie nie tylko możliwość lepszego i bardziej dogłębnego poznania go, ale także nawiązanie z nim dobrych relacji, które będą skutkowały lojalnością i przywiązaniem. Wszystko to prawda, tylko czy firmie w ogóle na tym zależy?
Podczas jednego ze spotkań, w którym ostatnio uczestniczyłam, wystąpiło dwóch ciekawych prelegentów. Jeden z nich opowiadał o filozofii i pracy zgodnie z zasadami UX.
User Experience (UX) jest terminem opisującym całkowitą satysfakcję, jaką użytkownik (czyli nasz KLIENT) czerpie z interakcji z naszym produktem lub systemem, a więc jest strategią bardzo zorientowaną na klienta. Za Wikipedią:” UX design to projektowanie produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom (KLIENTOM) pozytywnych doświadczeń…”. Słowem - UX to wszystko co wiąże się z satysfakcją i potrzebami klienta oraz troską firmy o ich poznanie i zaspokojenie.
Drugi prelegent mówił o sprawnym i nowoczesnym narzędziu, które daje możliwość zrobienia łatwej i skutecznej kampanii internetowej. Obiecywał możliwość szybkiego zarobku i małego wkładu własnego bez konieczności oglądania się na potrzeby klienta.
Chyba nie trudno zgadnąć, przy którym z prelegentów po spotkaniu ustawiła się większa grupka zainteresowanych...
14 komentarze
Ten komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńOczywiście, że tak jest i się mówi iż klienta nasz pan i coś w tym prawy jest. Jednak należy pamiętać o prawidłowym budowaniu relacji z naszymi klientami. Fajnie, że dzięki systemom CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy jesteśmy w stanie w sposób dość prosty i przejrzysty utrzymywać prawidłowe kontakty z klientami.
OdpowiedzUsuńTak to absolutna prawda i to powiedzenie jest poniekąd wciąż ponadczasowe. Mimo wszystko delikatnie nasze relacje można zmieniać, ale w umiejętny sposób. Ja czytałam w https://www.connecto.pl/system-crm-poprawia-relacje-z-klientem/ iż to właśnie systemy CRM doskonale się ku temu sprawdzają.
OdpowiedzUsuńNa pewno budowanie relacji z klientami jest wazne. Fajne są współprace partnerskie gdy nikt nikomu na głowe nie wchodzi. każdy się czuje komfortowo
OdpowiedzUsuńCzęsto klienci spózniaja sie z przelewami. Wtedy słyszymy historie typu ksiegowa na urlopie, komputer sie zepsuł dziecko chore. Ciężko wtedy o dobre relacje a klienta też się stracić nie chce. Każdy cce zarobić. Faktoring może tylko rozwiązać takie sytuacje i nieco je opanować.
OdpowiedzUsuńFajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.
OdpowiedzUsuńSuper wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.
OdpowiedzUsuńBardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńOczywiście sama obsługa klienta to rzecz istotna i nie można jej w żaden sposób bagatelizować. Ja jestem zdania, ze także świetnie sprawdza się to co napisano w https://www.fox360.net/pl/firma/kiedy-warto-korzystac-z-omnichannel-marketingu-wyjasniamy.html czyli korzystanie z marketingu omnichannel. Kiedy prowadzimy firmę to jestem zdania, że warto jest znać te pojęcia.
OdpowiedzUsuńNa prawdę sporo przydatnych i wartych uwagi informacji na temat tego jak odpowiednio zarządzać doświadczeniami klientów znajdziecie na tej stronie https://push-ad.com/blog/customer-experience-management-co-to-jest/ . Jeśli ta tematyka was interesuje, koniecznie powinniście tutaj zajrzeć
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie to zostało opisane.
OdpowiedzUsuńwłasny biznes to ciężki kawał chleba
OdpowiedzUsuńMówiąc o biznesie warto wziąć pod uwagę możliwości, jakie dają nam konferencje biznesowe. Jedną z takich ciekawych inicjatyw jest organizowana przez https://businesswithoutlimits.pl/ konferencja, która będzie miała miejsce już niedługo. Jeśli chodzi o rozwój naszej firmy, warto zainteresować się tym wydarzeniem
OdpowiedzUsuń