Z jedenastolatką rozmowa o polityce…

08:48



Wczoraj z zainteresowaniem obserwowałam moją córkę, która zagłębiona w lekturę Harrego Pottera nagle oderwała wzrok od książki i wpatrywała się w nowy, telewizyjny spot reklamowy Prawa i Sprawiedliwości. Po zakończeniu reklamy spojrzała na mnie i z ironią w głosie powiedziała: - Nie uważasz mamo, że ci politycy są świrnięci, że robią sami sobie reklamy? Rozbawiło mnie to stwierdzenie, ale starając się ukryć uśmiech odpowiedziałam: - Wiesz córeczko, muszą to robić, aby utrzymać się w polityce i przekonać ludzi, żeby na nich głosowali

Jak tu wytłumaczyć dziecku, na czym polega prowadzenie kampanii wyborczej? Widzisz – kontynuuję edukację polityczną własnego dziecka - takie spoty reklamowe są ważne dla każdej partii politycznej. Dzięki temu, że telewizja dociera do wielu domów, mogą oni zaprezentować nam swój program i powiedzieć, co zrobią dla nas i dla kraju, gdy zagłosujemy na nich w wyborach.

Mamo, ale oni przecież potem i tak tego nie robią! – stwierdza niebezpodstawnie moje dziecko. To fakt, ale zanim zrobią taką reklamę, politycy dobrze wiedzą, o czym i jak mówić, żeby ludzie im uwierzyli. Najpierw zlecają zrobienie takich specjalnych badań marketingowych, dzięki którym wiedzą, co dla ludzi jest ważne, jakie maja problemy oraz co sądzą o danej partii politycznej lub polityku. Na podstawie tego, co powiedzą ludzie, politycy wiedzą, o czym powinni mówić w tej reklamie, żeby ludzie im uwierzyli i na nich zagłosowali.

W takim razie, dlaczego potem politycy wzajemnie się obgadują, mamo? Słowo „obgadują”, żywcem wzięte z naszego, potocznego języka całkiem ciekawie zabrzmiało w tym politycznym kontekście. To się nazywa kampania negatywna. – wyjaśniam cierpliwie -  Polega na tym, że właśnie „obgaduje się” przeciwnika politycznego po to, żeby ludzie na niego nie głosowali. To jednak bardzo ryzykowne, bo zrobienie kampanii negatywnej może spowodować, że sami stracimy na wizerunku. Nikt przecież nie jest krystaliczny i wyciąganie brudów innym może spowodować, że ktoś wyciągnie także nasze grzeszki z przeszłości.
 
Zaspokoiwszy swoją polityczną ciekawość, moja córka znowu schowała nos do książki. Może to i lepiej! Mimo iż świat Harrego Pottera też nie był wolny od polityki, to przynajmniej zmuszał moje dziecko do uruchomienia wyobraźni. Na tym etapie życia, wolę jednak żeby czytała ciekawe książki, niż oglądała wiadomości i spoty polityczne.


Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl