Po co „korpoludkom” marka osobista?

01:50



Zaczytuję się właśnie w ciekawej książce napisanej przez człowieka, który uważany jest za guru personal brandingu. Książka wielce ciekawa, ale niestety nie mogę się we wszystkim z tym panem zgodzić. Dan Schawbel twierdzi bowiem, że pracownicy korporacji muszą budować markę własną, która będzie ich trampoliną do kariery. 

Po 15 latach pracy w dwóch korporacjach śmiem twierdzić, że w wielu przypadkach to się zupełnie nie sprawdza, bo korporacja ma w nosie to, co człowiek umie i co sobą reprezentuje. Na przełomie tych wszystkich lat byłam świadkiem upadków kariery wielu osób, które uważane były za prawdziwych fachowców w swojej dziedzinie. Widziałam rzeczników prasowych, którzy po kilku latach rzecznikowania zmuszeni byli do odejścia z firmy. Dyrektorów i kierowników, którzy przyzwyczaili się do swoich wyżej postawionych stołków, ale gdy przyszły zmiany, nikt się z nimi nie liczył. Trenerów i coachów, których firma najpierw wykształciła i opłaciła ich bardzo drogie szkolenia, a potem wywaliła na bruk i kazała radzić sobie samemu. Kiedy przychodzą zmiany, oszczędności, reorganizacje korporacja nie oszczędza nikogo i liczą się układy, a nie kompetencje. Niestety!

Jak więc jest z tym budowaniem marki własnej w przypadku pracowników korporacji? Musisz zacząć od siebie! Odpowiedzieć sobie na pytania : Kim jesteś? Co potrafisz? W co wierzysz? Do czego dążysz? Musisz stać się marką dla samego siebie!  Jak celnie ujął Jeff Bezos, założyciel portalu internetowego Amazon.com i jeden z najbogatszych ludzi świata: „Marka osobista to jest to, co ludzie mówią o Tobie, gdy wyjdziesz z pokoju”. Jeśli chcesz, aby uważali Cię za fachowca i eksperta, sam powinieneś być o tym przekonany i nie wstydzić się tego, co potrafisz. Korporacja pewnie i tak Cię nie doceni, ale przynajmniej Ty sam będziesz wiedział, kim jesteś i co masz dalej robić, gdy pewnego dnia okaże się, że nie jesteś już kierownikiem działu księgowości, tylko pracownikiem działu inwestycji. Jeśli nie ma dla Ciebie różnicy, co w życiu robisz, to jesteś szczęściarzem! Jeśli jednak masz swoje wyzwanie, swoją mantrę i cel, może warto do niego dążyć?



Podobne artykuły

2 komentarze

  1. Trzeba wierzyć w swoją markę, ale też pracować na nią uczciwie. Pozytywne nastawienie do życia wyssane z mlekiem matki i dążenie do celu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadza się! Na dodatek trzeba na nią pracować świadomie czyli tak, żeby inni też ją zauważyli i docenili ;-)

    OdpowiedzUsuń

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl