Niszowy, to brzmi dumnie.

10:17

Piramida potrzeb Abrahama Maslowa

Lubimy być jedyni, niepowtarzalni, oryginalni. Może nie każdy to potrafi, ale wielu by chciało. Wyróżnić się z tłumu, być rozpoznawalnym, nie dać się wtopić w bezkształtną masę codzienności i zwyczajności. Takie marzenia pojawiają się już zwykle w wieku kilkunastu lat, gdy zaczynamy się buntować i szukamy własnej tożsamości.

Niektórym przychodzi to z łatwością, bo mają to coś co powoduje, że w oczach innych potrafią być wyjątkowi. Inni silą się na oryginalność i niestety nie zawsze im to wychodzi, bo wykreowany na siłę wizerunek nie pasuje do reszty. Takie chwyty i tak prędzej, czy później wychodzą na światło dzienne. Dla wielu bycie innym, wyróżniającym się, oznacza to samo, co bycie lepszym. Szczególnie zauważalne jest to w artystycznym świecie.

Ambitni malarze, poeci, muzycy chcieliby trafiać do odbiorcy wyjątkowego, nietuzinkowego, potrafiącego docenić to, co niezwykłe. Chcą mieć swoją niszę i dla niej tworzyć. Co to znaczy? Bycie niszowym artystą, to brzmi dumnie, ale wiąże się niestety z wieloma konsekwencjami. Posiadanie grona inteligentnych, myślących, otwartych na nowości, wrażliwych fanów do których trafia przekaz danego artysty, to wyjątkowe szczęście. Czy jednak na pewno tylko szczęście?

Jeśli artysta mający ambicje być niszowym zdaje sobie z tego sprawę, to już połowa sukcesu. Niestety, są i tacy, którzy z jednej strony chcą być „wyjątkowo wyjątkowi”, a z drugiej chcieliby na swoich wystawach, pokazach, koncertach widzieć tłumy ludzi zachwycających się ich artyzmem. I tu pojawia się problem…Okazuje się, że większość ludzi, to jednak raczej zwyczajni, przeciętni zjadacze chleba, którzy nie mają ambicji zaspokajania potrzeb z samego wierzchołka Piramidy Maslowa.

Artysto niszowy! Nie możesz więc obrażać się na cały świat, gdy na Twoim wernisażu pojawi się zaledwie garstka ludzi. Nie możesz też dziwić się, że nie zarabiasz kroci na swojej sztuce. Bycie niszowym nie jest takie proste i póki w Twojej niszy nie znajdą się zamożni mecenasi, nie będzie lekko.

Nigdy jednak się nie poddawaj, bo to przecież gra warta świeczki! Bycie „niszowym”, to brzmi dumnie!

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl