Jak cię widzą?

09:35

Kiedy już wiesz o sobie znacznie więcej i znasz swoje atuty, teraz przyszedł czas na zrobienie audytu tego, jak postrzegają cię inni. To ważny krok w planowaniu strategii własnej marki, ponieważ bez wiedzy na temat opinii otoczenia, nasz plan nie będzie obiektywny.

Jeśli dopiero zaczynasz budowanie swojej marki osobistej i wizerunku, sprawdź jak odbiera cię twoje otoczenie. Co mówią o tobie przyjaciele i rodzina? Jaką opinię na twój temat mają współpracownicy i klienci? Wpisz w wyszukiwarkę Google swoje imię i nazwisko. Jakie wyniki otrzymałeś? Co na ich podstawie mógłby powiedzieć o tobie na przykład rekruter, który szuka odpowiedniego kandydata do pracy na prestiżowym stanowisku? Sprawdź, czy zablokowałeś dostęp do swoich prywatnych profili w mediach społecznościowych, tak aby osoby których nie znasz, nie miały możliwości czytania i oglądania tego, co w nich umieszczasz. Twoja prywatność powinna być przeznaczona tylko dla grona osób, które są twoimi zaufanymi znajomymi.

Jeśli już jesteś osobą publiczną, tym bardziej powinieneś wiedzieć, co się mówi i pisze na twój temat? I czy w ogóle się mówi, bo brak wzmianek o twojej osobie, nie będzie w tym przypadku wcale dobrą informacją.

Osobie publicznej powinno zależeć na tym, aby o niej mówiono i pisano, ale w jej interesie leży przede wszystkim to, aby informacje te były zgodne z jej strategią wizerunkową, a komunikacja jej marki była spójna zarówno offline, jak i online. Nawet jeśli pojawią się niekorzystne dla niej plotki, czy też wyciekną do mediów fakty z życia prywatnego, które nie powinny być upubliczniane, ważna jest szybka reakcja i zapanowanie nad sytuacją kryzysową. Nie należy pozostawiać dziennikarzy samych sobie i pozwolić im na własne wnioski i dywagacje na ten temat. Warto przygotować odpowiednie oświadczenie, w którym wyjaśnimy sprawę tak, jak chcemy aby była przez media i opinię publiczną widziana. To pozwoli uniknąć zbędnych komentarzy i pokaże, że panujemy nad sytuacją. 

Na tym etapie nie wystarczy już tylko wyszukiwanie informacji na swój temat w wyszukiwarce Google. Jako osoba publiczna powinieneś korzystać z bardziej zaawansowanych możliwości monitoringu marki osobistej, które dają narzędzia proponowane przez profesjonalne firmy, takie jak: Press Service Monitoring Mediów, Brand24 czy SentiOne. Dzięki tym narzędziom będziesz mógł śledzić opinie na swój temat zarówno w mediach internetowych, na blogach, portalach, jak i w mediach społecznościowych.

Pamiętajmy, że nasza marka osobista będzie rosła w siłę tylko wówczas, gdy dotrzemy z komunikatem o sobie do odpowiedniego odbiorcy. Monitorując opinię na swój temat w mediach i internecie, mamy możliwość poznać zdanie innych ludzi na nasz temat i ich reakcje na to, co robimy. Dzięki monitoringowi własnej marki (czyli w tym wypadku własnego imienia i nazwiska), możemy też łatwiej sprecyzować grupę odbiorców, którzy będą zainteresowani nami i naszą działalnością.

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl