Ubrania a kompetencje

02:51


Fot. https://www.instagram.com/emanovation/

👉Czy wiesz, że nasze ubrania wpływają na postrzeganie naszych kompetencji, a osoba ubrana w dobrej jakości markowe ubrania jest postrzegana jako bardziej kompetentna, niż osoba w dżinsach?

💎W artykule opublikowanym w "Nature Human Behaviour" z marca 2020 r. autorzy Oh, Shafir i Todorov z New York University i Princeton University przedstawiają wyniki badań dotyczących tego, w jaki sposób wskazówki dotyczące statusu ekonomicznego, mogą wpływać na postrzeganie kompetencji danej osoby. W serii badań studentom przedstawiono zdjęcia przypadkowych osób ubranych w drogie, markowe lub tanie ubrania i poproszono ich o ocenę kompetencji tych osób. We wszystkich przypadkach osoby w drogich ubraniach 💰były oceniane jako bardziej kompetentne, mimo że przed badaniem uprzedzono uczestników, aby koncentrowali się na osobie i nie brali pod uwagę odzieży podczas oceny kompetencji.

🤔Ponad 70% badanych stwierdziło, że osoba w drogich ubraniach jest bardziej kompetentna, niż osoba w tańszych ubraniach.

Określenie "drogie" to pojęcie względne, ale  w tym przypadku chodzi o ubrania dobrej jakości, z dobrych materiałów, dobrze skrojone i w dobrym stylu. Fakt, że wiele drogich marek taką jakość posiada i nawet nie znając ich ceny od razu widzimy, że to "wyższa półka".

Wniosek zatem nasuwa się sam. Warto zainwestować w kilka dobrej jakości ubrań, które na stałe zagoszczą w naszej szafie. Oczywiście nie musimy ich zakładać na spacer z psem, ale na każde ważne zawodowo spotkanie, które może mieć jakikolwiek wpływ na naszą karierę - NAPRAWDĘ WARTO!

źródło: https://www.psychologytoday.com/…/how-we-judge-others-their…

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl