Pielęgnuj swoje mocne strony

09:43


Słowa „sukces” i „porażka” od razu oceniają człowieka. Lepiej zacząć mówić o swoich mocnych i słabych stronach. 

Sukces oznacza, że jesteś sprawny, kompetentny, masz powody do zadowolenia z siebie; porażka natomiast oznacza, że w jakiś sposób niedomagasz. Co więcej, sukces bardzo często oznacza „więcej” lub „lepiej” niż inni, a porażka, że to inni cię wyprzedzili. Wolę mówić o słabych i mocnych stronach. O zaletach i wadach. O tym, co zrobić, aby pozbyć się wad lub słabych stron. O pracy nad tym, aby zaczynając od słabości, dojść do siły.

Poznanie swoich słabych i mocnych stron, to ważny krok w budowaniu własnej marki. Wiedza o tym w czym jesteśmy najlepsi, a co powinniśmy jeszcze w sobie poprawić, udoskonalić - daje siłę i podstawy do dalszego działania. Jeśli znamy własne wady i słabości, wówczas łatwiej nam przewidzieć swoje zachowanie w niekorzystnych dla nas okolicznościach. Powinniśmy przecież unikać sytuacji, w których nasze słabości zostaną bezlitośnie obnażone. Lepiej, aby świat poznawał nas od tej lepszej i bardziej profesjonalnej strony. Niestety rzeczywistość jest brutalna i ludzie nie szanują tych, którzy mają w życiu mniej szczęścia i coś im się nie udało. Do Polski przeniósł się już amerykański styl bycia i życia. Większość z nas przekonała się już, że publiczne mówienie o tym, co nam się nie udało, narzekanie i uwypuklanie swoich wad, to błąd. Jeśli liczymy na litość i wsparcie, możemy się niemiło rozczarować. Jak mówi stare przysłowie „Lepiej być pięknym i bogatym…”, nawet jeśli nie do końca ma to odzwierciedlenie w rzeczywistości.

Podkreślanie zalet i umiejętności doda nam pewności siebie w działaniu, dlatego też powinniśmy je dobrze znać. Są naszymi atutami i „asem w rękawie”, więc niekorzystanie z nich byłoby co najmniej lekkomyślne. Jeśli zamierzasz skutecznie budować swoją markę osobistą, musisz wiedzieć w czym jesteś dobry, czym się wyróżniasz i jak to co robisz postrzegają inni. Może się okazać, że w komunikacji z ludźmi nie mówisz o tym co robisz, w czym się specjalizujesz i jakie projekty wychodzą ci najlepiej.

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl