Korpo i co potem?

04:44





Dla jednych marzenie, dla innych utrapienie. Praca w korporacji w zamian za wygodną posadkę i stałą pensję, uczy pokory wobec otaczającej rzeczywistości. Jeśli zdarzyło ci się pracować w korporacji, dobrze wiesz o czym mowa. Niektórzy pracują tam latami i nie wyobrażają sobie życia poza firmą, której oddają wszystko. Gdy zaczynają się reorganizacje i zwolnienia z pracy, walczą o swój etat nie zważając na nic. Kopią dołki pod kolegami, donoszą i gotowi są wykonać każde zadanie, które zleci im zwierzchnik. Nawet jeśli jest dupkiem i wazeliniarzem, który dostał posadę dzięki koneksjom i konsekwentnej drodze „po trupach do celu”.

Są też tacy, którzy pracują w korporacji z przyzwyczajenia i braku potrzeby zmian. Nie mają szczególnych potrzeb jeśli chodzi o własny rozwój. Nie mają też marzeń i ambicji zawodowych. Wystarczy im praca „od do”, bo po powrocie do domu nie zawracają sobie nią głowy.

Spore grono pracowników korporacji, to jednak ludzie ambitni i zdolni. Mają w głowach plany zawodowe na przyszłość i potrzebę walki o siebie. Jednak gdy już wpadną w szpony korpo, nie jest im łatwo z niej odejść. To trudne decyzje, często rozważane latami w oczekiwaniu na odpowiedni moment, który wciąż nie nadchodzi. Niektórzy mają więcej szczęścia, mimo wszystko spełniają się, bo robią to co lubią i na czym się znają, nawet w korporacji.

Znalazłam ostatnio ciekawy fragment rozmowy z Aleksandrą Ślifirską, autorką książki „Rekiny biznesu w mediach. Sztuka tworzenia profilu publicznego”, która powiedziała:

Dlaczego tak trudno jest ludziom pracującym w korporacjach odnaleźć się na rynku w przypadku utraty pracy? Ponieważ przez lata pracowali na cudzą markę, nie na swoją. Wychodzą z korporacji z niesamowitą wiedzą, biznesowym sznytem, ale okaleczeni o własną markę. Bez niej – stają się bezimienni. Ich imię i nazwisko nikomu nic nie mówi. I jak tu zawalczyć o siebie na rynku, coraz bardziej drapieżnym, konkurencyjnym?

Bardzo słuszne spostrzeżenie i prawda, która czeka każdego, kto spędził wiele lat pracując tylko na markę firmy - pracodawcy, a nie na własną. Poznałam tę prawdę i ja, dlatego tak bardzo namawiam do pracy nad sobą i własną marką osobistą. Personal branding, to w naszych czasach już nie tylko moda, ale nieodłączny element budowania swojej kariery zawodowej. Pamiętaj o tym, bez względu na to, czy od dawna pracujesz w korporacji, małej firmie, czy też dopiero startujesz w walce o etat swego życia. Jesteś marką i nie zapominaj o tym!

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl