Klient nasz pan!

06:26




Dla klienta, o kliencie, zorientowane na klienta…firmy mniejsze i większe odmieniają słowo KLIENT przez wszystkie przypadki. Dlaczego? Cóż to za pytanie? Przecież KLIENT jest dla nas najważniejszy! – wzburzy się zapewne niejeden właściciel lub pracownik.

Frazesy o tym, jak ważne dla każdej firmy jest dobro jej klienta i on sam, słuchamy od lat. Ale jaka jest prawda? Dla ilu firm dobro klienta jest naprawdę ważne?

Ile z nich zastanawia się nad tym, do kogo tak naprawdę kieruje swój produkt lub usługę? Jakim człowiekiem jest ten KLIENT? Co lubi? Jakie są jego zainteresowania i styl życia? Dlaczego ma kupować akurat nasz, a nie inny produkt?

W przypadku korporacji takie badania to norma. „Duzi” mają na to budżet i ludzi, którzy mogą zająć się tematem „poznawania i dopieszczania” klienta. Wiedzą, że konkurencja nie śpi i nie mogą pozwolić sobie na lekceważenie opinii tych, do których kierują swoją ofertę. Wiedzą, że bez klienta nie istnieją, a tylko lepsze poznanie go i zrozumienie, daje im szansę na pozostanie na dłużej w kręgu jego (KLIENTA) zainteresowań. W praktyce bywa jednak różnie. Wielka machina korporacji nie zawsze bowiem radzi sobie z praktycznym zastosowaniem tego, co wie o swoim kliencie. Zbyt rozbudowane struktury i procesy, a także nadmierny nacisk na „papierologię i tabelkologię”, gubią po drodze to, co miało być najważniejsze – czyli satysfakcję KLIENTA.

A jak jest w małych firmach? Wydawać by się mogło, że tu określenie swojego „core target”, czyli najważniejszej grupy docelowej, nie powinno być tylko teorią. Codzienny, bezpośredni kontakt z klientem daje małej firmie nie tylko możliwość lepszego i bardziej dogłębnego poznania go, ale także nawiązanie z nim dobrych relacji, które będą skutkowały lojalnością i przywiązaniem. Wszystko to prawda, tylko czy firmie w ogóle na tym zależy?

Podczas jednego ze spotkań, w którym ostatnio uczestniczyłam, wystąpiło dwóch ciekawych prelegentów. Jeden z nich opowiadał o filozofii i pracy zgodnie z zasadami UX.

User Experience (UX) jest terminem opisującym całkowitą satysfakcję, jaką użytkownik (czyli nasz KLIENT) czerpie z interakcji z naszym produktem lub systemem, a więc jest strategią bardzo zorientowaną na klienta. Za Wikipedią:” UX design to projektowanie produktów interaktywnych ze szczególnym zwróceniem uwagi na to, aby interakcja z nimi dostarczała użytkownikom (KLIENTOM) pozytywnych doświadczeń…”. Słowem - UX to wszystko co wiąże się z satysfakcją i potrzebami klienta oraz troską firmy o ich poznanie i zaspokojenie.

Drugi prelegent mówił o sprawnym i nowoczesnym narzędziu, które daje możliwość zrobienia łatwej i skutecznej kampanii internetowej. Obiecywał możliwość szybkiego zarobku i małego wkładu własnego bez konieczności oglądania się na potrzeby klienta.

Chyba nie trudno zgadnąć, przy którym z prelegentów po spotkaniu ustawiła się większa grupka zainteresowanych...

Podobne artykuły

12 komentarze

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Marta Słomiak13 grudnia 2018 10:38

    Oczywiście, że tak jest i się mówi iż klienta nasz pan i coś w tym prawy jest. Jednak należy pamiętać o prawidłowym budowaniu relacji z naszymi klientami. Fajnie, że dzięki systemom CRM https://craftware.pl/jaki-crm-wybrac-dla-malej-firmy jesteśmy w stanie w sposób dość prosty i przejrzysty utrzymywać prawidłowe kontakty z klientami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Sylwester Adamski16 lutego 2019 05:28

    Tak to absolutna prawda i to powiedzenie jest poniekąd wciąż ponadczasowe. Mimo wszystko delikatnie nasze relacje można zmieniać, ale w umiejętny sposób. Ja czytałam w https://www.connecto.pl/system-crm-poprawia-relacje-z-klientem/ iż to właśnie systemy CRM doskonale się ku temu sprawdzają.

    OdpowiedzUsuń
  4. Na pewno budowanie relacji z klientami jest wazne. Fajne są współprace partnerskie gdy nikt nikomu na głowe nie wchodzi. każdy się czuje komfortowo

    OdpowiedzUsuń
  5. Często klienci spózniaja sie z przelewami. Wtedy słyszymy historie typu ksiegowa na urlopie, komputer sie zepsuł dziecko chore. Ciężko wtedy o dobre relacje a klienta też się stracić nie chce. Każdy cce zarobić. Faktoring może tylko rozwiązać takie sytuacje i nieco je opanować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajnie napisane. Pozdrawiam i gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wpis. Pozdrawiam i czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo interesujące. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczywiście sama obsługa klienta to rzecz istotna i nie można jej w żaden sposób bagatelizować. Ja jestem zdania, ze także świetnie sprawdza się to co napisano w https://www.fox360.net/pl/firma/kiedy-warto-korzystac-z-omnichannel-marketingu-wyjasniamy.html czyli korzystanie z marketingu omnichannel. Kiedy prowadzimy firmę to jestem zdania, że warto jest znać te pojęcia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na prawdę sporo przydatnych i wartych uwagi informacji na temat tego jak odpowiednio zarządzać doświadczeniami klientów znajdziecie na tej stronie https://push-ad.com/blog/customer-experience-management-co-to-jest/ . Jeśli ta tematyka was interesuje, koniecznie powinniście tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawie to zostało opisane.

    OdpowiedzUsuń

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl