Dlaczego miasta „grają” w filmach Woody’ ego Allena?

11:52



Oglądam ostatnio jeden z telewizyjnych programów śniadaniowych, a w nim o tym jak Alicja Bachleda-Curuś gra Kopciuszka w najnowszym spocie promującym miasto Kraków. Piękna Alicja w zwiewnej, niebieskiej sukience zbiega po schodach i gubi pantofelek. Wzrok po prostu trudno oderwać, taka ładna bajka. W tym spocie wykorzystano Alicję, jako tzw. twarz miasta, ale trudno się dziwić, bo skoro piękna, utalentowana i jeszcze na dodatek była dziewczyna Colina Farrella pochodzi z tego miasta, to dlaczego nie wykorzystać tego w jego promocji i nie pochwalić się przy okazji taką mieszkanką? 

W kolejnym wejściu inne znane postaci opowiadają o tym, jak promują miasta i regiony z których pochodzą. 

Ewa Drzyzga kocha Kraków i chętnie o tym mówi. Bracia Piotr i Wojtek Cugowscy uczestniczą w życiu kulturalnym Lublina i wspierają lokalne inicjatywy, a przy okazji opowiadają chętnie o swoim mieście. Tego typu działania, to doskonały marketing miejsc. Wykorzystanie znanych twarzy i nazwisk do promocji ich rodzimego miasta, czy regionu staje się powoli w naszym kraju normą. To bardzo dobrze, bo wykorzystanie autorytetów, osób publicznych, szczególnie tych znanych i lubianych wpływa korzystnie na wizerunek miasta. 

W związku z tym, że Olsztyn nie jest mi obojętny chętnie rozprawiam na temat tego, co zrobić, aby zachęcić turystów i inwestorów do przyjazdu na Warmię i Mazury. Obserwując wystąpienia naszych lokalnych gwiazd w mediach ogólnopolskich rzadko słyszę, aby promowali region i jego stolicę. Krzysztof Hołowczyc, czy też popularny ostatnio zespół Enej zazwyczaj mówią o sobie i swojej pracy. Na trochę więcej wsparcia mogliśmy liczyć ze strony Iwony Pavlović, która w „Tańcu z gwiazdami” wielokrotnie podkreślała, że jest z Olsztyna. 

Marketing miejsc, to bardzo istotna sprawa. Trzeba przecież przebić się przez ciekawe informacje i pomysły innych miast. Pomysły są różne i coraz bardziej innowacyjne. Wrocław ma swoje krasnale i mapkę, która pomaga turystom znaleźć kolejnego skrzata, a przy okazji zwiedzić miasto i zobaczyć jego atrakcje. Sandomierz zainwestował w serial „Ojciec Mateusz”, dzięki któremu pokazuje swoje magiczne zakątki. Pokazanie miasta w popularnym serialu telewizyjnym daje doskonałą możliwość bycia atrakcyjnym tłem dla znanych aktorów i sensacyjnego scenariusza. Genialnie proste! Podobny mechanizm wykorzystały także znane stolice europejskie Paryż i Rzym. Dzięki filmom reżysera Woody’ego Allena, których akcja rozgrywa się w tych właśnie miastach, cały świat miał okazję kolejny raz zobaczyć ich piękno i podświadomie zapragnąć tam pojechać. Podobno także inne miasta prześcigają się w licytacji, aby genialny reżyser właśnie u nich nakręcił kolejny filmowy hit. Hmmm? Pokazać Olsztyn w filmie Allena…a co, nie można pomarzyć? :-)

 



Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl