Nie daj się zwieść czarnej magii !

00:52


Wiele lat temu kończąc studia w Warszawie, zrobiłam jak zwykle inaczej niż wszyscy i postanowiłam wrócić na swoje ukochane ziemie, czyli Warmię i Mazury. Nie interesowała mnie kariera w stolicy, chciałam żyć tutaj, gdzie wiosna pachnie najpiękniej i gdzie czuję się zawsze u siebie. Wierzyłam, że będę mogła szerzyć wśród mieszkańców naszego regionu wiedzę o tajemniczej, obcobrzmiącej nazwie - Public Relations. Wtedy znajomość tej dziedziny była „raczkująca”, bo PR dopiero pojawiło się w naszym kraju. 

Minęło sporo czasu, a ja mam wrażenie, że niewiele się zmieniło. Wypowiedzi polityków i używanie przez nich terminu PR do określenia działań typowo propagandowych, czy nawet oczerniających przeciwnika (które zyskało miano „czarny PR”) spowodowały, że w głowie przeciętnego Polaka powstał obraz PR jako pewnej dziedziny „czarnej magii”. To pojęcie zupełnie zatraciło gdzieś swoje prawdziwe znaczenie. Dlaczego? Przecież tak naprawdę, to bardzo ważne i potrzebne narzędzie, które w swoim założeniu ma dobre i czyste intencje. Czym wiec jest prawdziwy Public Relations? Nie chcę tu przytaczać regułek, bo każdy znajdzie je sobie w Internecie. Zresztą jest to pojęcie, które ma wiele różnych definicji. Niektórzy uważają, że PR znaczy to samo, co reklama. Nie jest to najgorsze skojarzenie, ale nie do końca zgodne z prawdą. Reklama ma na celu szybkie korzyści finansowe. PR działa wolniej, ale skuteczniej     i nie jest nastawione wyłącznie na zysk. Może więc faktycznie ma coś wspólnego z magią. Owszem, ale raczej z tą dobrą magią, która ma zaczarować trochę nasze otoczenie, naszych klientów, kontrahentów. Nawet nie tyle zaczarować, co oczarować! W przypadku firmy będą to jej osiągnięcia, dobre produkty, nowoczesne technologie czy też świetna kadra, którą ta firma zatrudnia. W przypadku osób publicznych, czy polityków to powinno być to, czym faktycznie mogą się pochwalić, to co sobą reprezentują i dlaczego powinniśmy ich wybrać, czy też wybraliśmy. Prawdziwy PR zgodny z etyką PR jest prawdą o nas, tym czym możemy się pochwalić, z czego powinniśmy być znani i dumni. Nawet jeśli, jak to w przypadku magii bywa, jest w tym wszystkim troszkę woalowania i upiększania, to na pewno nie po to, aby wszystkich wokół oszukać. 

Niech więc PR nie kojarzy Wam się już więcej wyłącznie z manipulacją i polityką, bo narzędzie używane w polityce, to marketing polityczny. Public Relations ma pokazać kim jesteś, jaki jesteś, jak chcesz i możesz być postrzegany. Reszta to już wyłącznie magia...


Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl