Gdy chcesz być kimś innym

07:58


źródło: http://quotesgram.com/michael-jackson-quotes/#GCNQkhVrjE


Czasem chcesz być kimś innym. Kimś, komu w życiu udaje się bardziej. Kimś, kto jest ładniejszy i młodszy. Kimś, kto jest bogatszy i opływa w dostatki. Kimś, kto mniej pracuje i do kogo los bardziej się uśmiecha.

Patrzymy na gwiazdy filmowe, światowej sławy artystów, czy ludzi biznesu z pierwszej dziesiątki najbogatszych na świecie i myślimy sobie – Ten to ma dobrze…Gdybym tylko mogła być nią, na pewno wszystko byłoby prostsze.

Mówimy tak w złości, smutku, trudnych chwilach naszego życia, gdy pewne wymarzone cele wykraczają poza granice naszych możliwości. Tak przynajmniej nam się w takiej chwili wydaje. Czy jednak na pewno „zmiana własnej skóry na inną” rozwiązałaby wszystkie nasze problemy?

Kiedyś będąc nastolatką zakochałam się w chłopaku, który niestety nie zwracał na mnie uwagi. Miałam jednak wrażenie, że podoba mu się moja ówczesna przyjaciółka, która prezentowała zupełnie inny typ osobowości i urody, niż ja. Była delikatną blondyną z pokaźnym biustem, a na dodatek jej styl ubierania zupełnie różnił się od mojego. Tak bardzo zależało mi na tym chłopaku, że w głowie zrodził mi się zupełnie absurdalny pomysł. Wymyśliłam sobie, że jeśli zacznę ubierać się i zachowywać tak jak ona, to on wreszcie mnie zauważy. Tak też zrobiłam. Zmieniłam czarny, długi golf na białą, grzeczną bluzkę i elegancką kamizelkę. Nawet starałam się być spokojna i małomówna, ale w tym „przebraniu” nie czułam się sobą. Oczywiście moje zabiegi na nic się zdały, bo chłopak nawet nie zauważył mojej przemiany, a ja z wielką przyjemnością wróciłam do swojego, naturalnego wcielenia.

Rozmyślając o tym, że czasem chcielibyśmy być kimś innym, pomyślałam o Michaelu Jacksonie. Genialnym muzyku, tancerzu, kompozytorze, autorze tekstów, który, mimo kariery, popularności i pieniędzy, nie potrafił odnaleźć się na tym świecie. Dlaczego taki człowiek, który wydawałoby się, że osiągnął w życiu wszystko o czym marzy artysta, wciąż szukał dla siebie nowej twarzy. Czy nie chciał być tym Michaelem, którego kochali fani? Czy pragnął być człowiekiem o jasnej skórze i twarzy podobnej do przyjaciółki - piosenkarki Diany Ross?

We wczesnych latach 90. lekarze dermatolodzy stwierdzili, że piosenkarz cierpi na rzadką chorobę skóry zwaną bielactwem. Objawiała się ona utratą pigmentu i dużymi białymi plamami na skórze. Prasa brukowa podsycała plotki, że gwiazdor poddaje się ryzykownym zabiegom wybielania skóry. Jackson zaprzeczał tym doniesieniom. Nie chciał się też przyznać do kolejnych operacji plastycznych, w tym zmiany kształtu nosa.

„Michael był bezustannie poddawany emocjonalnej, fizycznej, prawnej i duchowej presji. To musiało odbić się na jego zdrowiu. To toksyczna mieszanka, której nikt nie byłby w stanie znieść” - powiedział Michael Levine, hollywoodzki specjalista ds. wizerunku, który reprezentował Jacksona na początku lat 90. Pod koniec życia artysty docierały już do nas tylko relacje mediów o kolejnych operacjach, tajemniczych pobytach w szpitalu i uzależnieniu od leków. Dokąd zmierzał Michael? Do czego doprowadziła go ta chęć bycia kimś innym?

Mam nadzieję, że przykład Michaela Jacksona i innych mu podobnych, którzy mimo światowej sławy, wielkich pieniędzy i talentu, nie dali sobie rady z rzeczywistością, skutecznie zniechęci Was do eksperymentów z własnym JA. Najlepiej „Bądź sobą, bo wszyscy inni są już zajęci” - jak mawiał Oscar Wilde.

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl