"Czasem ktoś musi iść na drobny kompromis, wolę, jeśli to nie muszę być ja :-)" - z projektantką mody Violą Śpiechowicz o jej nowych kolekcjach i pracy z gwiazdami

11:02



Foto: Magazyn Wedding
Viola Śpiechowicz - projektantka mody, artystka i kobieta biznesu w jednym. Z wielkim  sukcesem budująca własną markę odzieżową. W świecie mody znana z charakterystycznego stylu – nowatorskiego, rzeźbiarskiego w konstrukcji i malarskiego w kolorystyce. Czerpie z tradycji i bogactw różnych kultur, nie bojąc się przy tym eksperymentów, ani nowych wyzwań. W jej strojach często widujemy znane piosenkarki, aktorki i prezenterki telewizyjne. W kreacjach od Violi Śpiechowicz chętnie występuje Danuta Stenka, Natalia Kukulska, Marika i Roma Gąsiorowska.

Violu! Jesteś projektantką, która ma ugruntowaną markę. Na naszym rynku modowym funkcjonujesz od lat. Ubierasz gwiazdy różnego formatu. Czy lubisz pracować ze znanymi artystami i osobami publicznymi?

Bez wątpienia można powiedzieć, że lubię. Choć taka współpraca bywa mniej lub bardziej atrakcyjna. Rezultat sytuacji, kiedy spotykają się czyjeś oczekiwania i moja wizja, powinien być zadowalający dla obu stron. Czasem ktoś musi iść na drobny kompromis, wolę, jeśli to nie muszę być ja :)

Z kim lubisz pracować szczególnie i dlaczego?

Jest wielu artystów z którymi lubię pracować, bo w ogóle lubię spotykać się z ludźmi. Myślę, że to jest jedna z przyjemniejszych form spędzania czasu. Praca z innym i dla kogoś szczególnego jest prawdopodobnie ciekawsza niż działania w samotności, nie nastawione na odbiorcę.

Tworzenie wizerunku dla skrystalizowanego artysty jest bardzo inspirujące. Jeśli do tego ów artysta jest odważny i otwarty na poszukiwania estetyczne, to praca z nim jest czystą przyjemnością. Mówiłam to już wielokrotnie, wiec będę nudna, ale powiem, że uwielbiam projektować dla  Natalii Kukulskiej. Ona jest przykładem idealnej artystki, której podejście do własnego wizerunku staje się bodźcem dla projektanta.

Jak wygląda współpraca ze znanymi osobami publicznymi? Czy zwykle one przychodzą do Ciebie z jakimś gotowym pomysłem, czy raczej zdają się na Twój gust i intuicję?

Jeśli ktoś przychodzi do mnie, to jest jasne, że mam się wykazać kreatywnością na jego rzecz. Jest również oczywiste, że zamawiający ma własne założenia, bo zwykle zamówienie dotyczy konkretnej sytuacji i miejsca, wiec może wymagać określonej konwencji. Ja się do tego dostosowuję i biorąc pod uwagę to co istotne, wkładam w projekt własną wizję.

Czy zdarzyło Ci się uszyć coś na zamówienie dla "gwiazdy”, z czym Ty zupełnie się nie utożsamiałaś a zrobiłaś to tylko dlatego, bo ona po prostu tak chciała? Mimo iż wyglądała w tym źle i Twoim zdaniem zupełnie nie tak, jak powinna.

Nigdy się nie zdarzyło aż tak ekstremalnie.  Ale czasem w moim pojęciu są lepsze rozwiązania stylistyczne, z których można byłoby skorzystać, jednak artysta woli coś innego. Tu trzeba być elastycznym, bo samopoczucie w danym stroju bardzo rzutuje na nasz wygląd. Wtłoczenie kogoś w ubranie, którego nie czuje jest złym rozwiązaniem. Każdy potrzebuje własnej przestrzeni, która daje mu poczucie bezpieczeństwa

Jak powstają Twoje znakomite kreacje? Czy to impuls, czy może dobrze przemyślana strategia? Co inspiruje Violę Śpiechowicz?

Mam nadzieję, że czasem udaje mi się wymyślić coś ciekawego, ale nie często towarzyszy mi przekonanie, że to co robię jest znakomite. Tym bardziej jestem Ci wdzięczna za uznanie :) Kiedy pracuje nad kolekcją, jej założenia same się krystalizują. Można powiedzieć, że wtedy powstaje coś w rodzaju strategii, dotyczącej podejścia do budowania kolejnych elementów kolekcji, używania detali w określony sposób, zastosowania spójnych cięć konstrukcyjnych. Ale budowanie większych form zawsze składa się z mniejszych elementów, które czasem spontanicznie przychodzą do głowy i trzeba je dopasować do całej układanki. Wymyślając jeden ciuch lubię myśleć szerzej. Wypowiedzenie się całą kolekcją jest znacznie ciekawsze, bo można wtedy przemycić kawałek swojego światopoglądu. Pojedyncza forma, nie daje takich możliwości.

Jakie nowości szykujesz dla nas w najbliższym czasie? Po sukcesach podczas New York Fashion Week masz kolejne niespodzianki dla fanek Twoich kolekcji?

Teraz rozbudowuję kolekcję Light Union. Nie będzie tak ascetycznie biała, pojawi się koralowa czerwień i lazur. Chcę, żeby warstwy kolorów nakładały się na siebie tworząc nową jakość. 

Dla mojej drugiej linii Wake Up The Bear planuję wygodne, niezobowiązujące dzianiny, niekiedy z nadrukami. Jako, że jest to marka dla miłośników podróży i wakacyjnych przygód, chcę w jej ramach zapewnić duże poczucie komfortu.

                                                                                   Bardzo dziękuję za rozmowę!
Foto: Śpiechowicz Studio

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl