Nie każdy king umie robić dobry content

04:22



 
zdjęcie źródło: www.linkedin.com/pulse/quick-dirty-guide-using-content-marketing-apps-leah-godden

Według firmy badawczej Forrester już prawie 90% procesu zakupowego odbywa się bez kontaktu ze sprzedawcą. Czyżby więc nadchodził rychły koniec przedstawicieli handlowych i sprzedawców? Trudno powiedzieć, chociaż już teraz odczuwamy jak wiele wysiłku wymaga chociażby nawiązanie kontaktu telefonicznego, czy umówienie się na spotkanie z klientem. Przyszłością sprzedaży jest być może content marketing, bo stwarza doskonałą okazję do dialogu i nawiązania relacji z potencjalnym klientem. Dlaczego więc wielu szefów firm wciąż nie może tego zrozumieć?

Content marketing to tworzenie różnorodnych, atrakcyjnych dla odbiorcy (czyli obecnego i potencjalnego klienta) treści i rozpowszechnianie ich w internecie. Treści mogą przybierać różną formę – artykułów, filmików, webinariów, prezentacji multimedialnych, wykresów czy grafik. Działania z zakresu content marketingu sprzyjają zawieraniu z klientem długoterminowych relacji, a co za tym idzie - zdobyciu jego zaufania i lojalności.

Wiedzą o tym i korzystają z tego dobrodziejstwa już prawie wszyscy. Duże firmy mają od tego całe sztaby ludzi, bo dział marketingu czasem nie jest w stanie sprostać wszystkim wyzwaniom. Tworzeniem i skuteczną dystrybucją treści zajmuje się już przede wszystkim social media ninja, copywriter i grafik, a wszystko to pod czujnym okiem content managera. Musi być przecież ciekawie, merytorycznie, angażująco i atrakcyjnie graficznie, bo przebicie się z komunikatem w tych czasach, to nie lada wyzwanie. A co najważniejsze? Tworzone treści powinny być odpowiedzią na zapotrzebowanie i zainteresowania klienta, którego profil zna każda, szanująca się firma.

Niby proste, bo przecież założenie i prowadzenie konta na Facebooku czy Instagramie, to sprawa z pozoru błaha. Przecież każdy to potrafi!

Wielu właścicieli małych firm, kierując się taką właśnie opinią uważa, że skoro to takie łatwe, to przecież mogą to robić sami. Przecież oni i tak najlepiej wiedzą wszystko o swoich produktach i usługach, dlatego doskonale poradzą sobie z tworzeniem contentu, czyli atrakcyjnych treści dla własnej firmy.

Oczywiście są tacy, którzy robią to dobrze i z wyczuciem. Ale przecież nie wszyscy! Fakt, że ktoś założył i prowadzi własną firmę ze sporymi sukcesami nie oznacza, że sam da radę zajmować się w niej wszystkim.

Czy to, że ktoś jest znakomitym kucharzem i prowadzi popularną restaurację oznacza, że potrafi nie tylko smakowicie gotować, ale także smakowicie opisywać swoje dania i robić im doskonałe, zachęcające do zjedzenia tego dania fotki? W większości przypadków tak nie jest . Poza tym, jeśli ktoś prowadzi własną firmę, zazwyczaj nie ma czasu na ślęczenie całymi godzinami w internecie, a tego wymaga dobry content. Trzeba śledzić trendy, nowe aplikacje i standardy, których poprzeczkę wciąż podwyższa konkurencja.

Nawet najlepszy szef firmy nie jest w stanie w tym samym czasie realizować strategii jej rozwoju i zarazem tworzyć dobre teksty na bloga, prowadzić kilka kont w serwisach społecznościowych, nagrywać angażujące materiały wideo i na żywo relacjonować życie firmy na Periscope. Może da radę robić to wszystko na raz, ale czy dobrze i skutecznie?

W powiedzeniu „Content is king” jest więc wiele prawdy, ale czy każdy „king” potrafi zrobić dobry content? Może czasem lepiej zdać się jednak na doświadczonych fachowców w tej dziedzinie?

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl