Znajdź swoje DLACZEGO?

12:07


Foto: Mana Manowska
Czy zastanawiałeś się kiedyś nad tym, co jest motorem twojego działania? Co daje ci motywację i sprawia, że mimo przeciwności losu wierzysz w to, co robisz? Czy znasz swoje „DLACZEGO”?

Twórcą koncepcji „WHY” jest Simon Sinek, guru inspiracji w świecie nowych mediów i autor bestselleru „Zaczynaj od dlaczego. Jak wielcy liderzy inspirują innych do działania”. Zgodnie z jego teorią ludzi tak naprawdę nie interesuje to, CO robisz, lecz DLACZEGO to robisz i zasada ta sprawdza się nie tylko w przypadku marek firm, ale również w przypadku marek osobistych.

Ważny jest powód dla którego zajmujesz się akurat tym, a nie czymś innym. Dlaczego sprzedajesz taki, a nie inny produkt lub usługę? Dlaczego podjąłeś w życiu takie, a nie inne decyzje? Tak naprawdę liczy się historia zaklęta w twoim wyjaśnieniu DLACZEGO, bo za odpowiedzią na to pytanie, zwykle kryje się twoja opowieść.

Ja też mam swoje WHY? DLACZEGO budowanie wizerunku i marki osobistej stały się tak ważne w moim życiu? Jestem PR managerem i przez kilkanaście lat pracowałam w dużych firmach korporacyjnych, w których zajmując się public relations i marketingiem uczestniczyłam w budowaniu marek, wizerunku i reputacji tych firm. Kiedy zdecydowałam się odejść z korporacji i pójść własną drogą okazało się, że przez wiele lat budowałam marki swoich pracodawców, a zaniedbywałam najważniejszą dla mnie markę – moją własną. Nikt poza moimi byłymi współpracownikami nie wiedział przecież czym się zajmuję, na czym się znam, w czym jestem dobra? Zaczynanie wszystkiego od początku okazało się bardzo trudne i wymagające czasu. Wiele razy miałam chwile zwątpienia i braku wiary w siebie. Nie mogłam zrozumieć jak to się stało, że chociaż mam za sobą wieloletnie doświadczenie zawodowe, muszę na nowo udowadniać kim jestem.

Moje doświadczenia upewniły mnie w tym, że budowanie własnej, silnej marki osobistej i skutecznego, przynoszącego nam korzyści biznesowe wizerunku jest bardzo ważne w życiu każdego z nas. Chcąc uchronić innych przed zderzeniem z brutalną rzeczywistością, w której nagle okazuje się, że zostali pozostawieni sami sobie i muszą budować swoje życie zawodowe na nowo, zajęłam się budowaniem ich wizerunków i marek osobistych. Staram się uświadomić osobom zarówno w moim najbliższym otoczeniu, jak i tym, których spotykam na swojej nowej, zawodowej drodze jak ważne jest dbanie o rozwój własnej marki i tworzenie wizerunku zgodnego ze swoim JA. Mam możliwość obserwować jak rosną w siłę marki zarówno znanych osób publicznych, jak i tych, którzy dopiero zaczęli dbać o swoją rozpoznawalność i świadomość własnego wizerunku i marki.

Oto moje DLACZEGO? Dzięki niemu wiem już w którą stronę zmierzam, jakie doświadczenia są przydatne w tej podróży i co zamierzam osiągnąć. A Ty, czy znasz już odpowiedź na swoje DLACZEGO?


Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl