­čĹëCo sprawia, ┼╝e jeste┼Ť wyj─ůtkowy?

04:13


­čĺÄKa┼╝dy z nas jest unikaln─ů ┼éamig┼é├│wk─ů z┼éo┼╝on─ů z element├│w osobowo┼Ťci, do┼Ťwiadcze┼ä ┼╝yciowych, wiedzy i emocji. Ka┼╝dy ma swoj─ů w┼éasn─ů perspektyw─Ö i ┼Ťwiatopogl─ůd, w du┼╝ej mierze ukszta┼étowany przez ┼╝yciowe do┼Ťwiadczenia. Niezale┼╝nie od obranej ┼Ťcie┼╝ki, podr├│┼╝ przez ┼╝ycie pozostawia w nas ┼Ťlad i kszta┼étuje spos├│b, w jaki wsp├│┼édzia┼éamy ze ┼Ťwiatem. Nie jeste┼Ťmy jednak skazani na konkretny wynik. Cechy, dzi─Öki kt├│rym ka┼╝dy z nas jest wyj─ůtkow─ů, interesuj─ůc─ů osob─ů, mo┼╝na doskonali─ç i rozwija─ç.

­čĹëCo sprawia, ┼╝e jeste┼Ť wyj─ůtkowy?

­čĺÄOSOBOWO┼Ü─ć
Osobowo┼Ť─ç jednostki jest kszta┼étowana od momentu narodzin, a┼╝ do chwili obecnej. Ka┼╝de dobre i z┼ée do┼Ťwiadczenie, ka┼╝dy triumf i pora┼╝ka, ka┼╝da chwila si┼éy i s┼éabo┼Ťci, ka┼╝da odrobina wiedzy i m─ůdro┼Ťci kt├│r─ů zdobywamy wp┼éywaj─ů na to, jak funkcjonujemy w ┼Ťwiecie. Nikt inny nie mo┼╝e i nie b─Ödzie mia┼é twojego zbioru wiedzy, do┼Ťwiadcze┼ä i spostrze┼╝e┼ä, kt├│re powoduj─ů, ┼╝e jeste┼Ť tym, kim jeste┼Ť. Nikt inny nie zareaguje na to, czego do┼Ťwiadczy┼ée┼Ť, tymi samymi emocjami i my┼Ťlami. Nikt nie dokona takich samych wybor├│w, jak ty. Twoja osobowo┼Ť─ç jest wyj─ůtkowa.

­čĺÄNASTAWIENIE
Nasze nastawienie decyduje o tym, jak postrzegamy siebie i ludzi wok├│┼é. Zar├│wno pozytywne, jak i negatywne nastawienie mo┼╝e by─ç „zara┼║liwe” (jakkolwiek teraz zabrzmi to s┼éowo) i wp┼éywa─ç na ludzi przebywaj─ůcych w naszym otoczeniu. Negatywne podej┼Ťcie do ┼╝ycia mo┼╝e te┼╝ ograniczy─ç to, co mo┼╝emy w nim osi─ůgn─ů─ç.

­čĺÄDO┼ÜWIADCZENIE
Do┼Ťwiadczenia maj─ů bez w─ůtpienia najwi─Ökszy wp┼éyw na kszta┼étowanie naszej osobowo┼Ťci. Ludzie z negatywnymi do┼Ťwiadczeniami mog─ů czu─ç si─Ö niespokojni i defensywni, gdy napotykaj─ů sytuacje podobne do tych, w kt├│rych zostali zranieni lub ┼║le potraktowani, co jednak nie oznacza, ┼╝e jeste┼Ťmy skazani na bycie zak┼éadnikami w┼éasnych do┼Ťwiadcze┼ä. Z niekt├│rych negatywnych do┼Ťwiadcze┼ä wyci─ůgajmy wnioski, kt├│re mo┼╝emy wykorzysta─ç, aby znale┼║─ç lepsz─ů drog─Ö, podejmowa─ç lepsze decyzje i d─ů┼╝y─ç do pozytywnej przysz┼éo┼Ťci.

­čĺÄZWYCZAJE
Nawyki zwi─ůzane s─ů z regularno┼Ťci─ů. Nasze nawyki okre┼Ťlaj─ů, jakie aspekty naszej osobowo┼Ťci rozwijamy. Formowanie dobrych nawyk├│w, takich jak czytanie, aktywno┼Ť─ç fizyczna lub zdrowa dieta, mo┼╝e poprawi─ç zar├│wno nasze zdrowie psychiczne i fizyczne, jak i nasze samopoczucie. Carl Jung powiedzia┼é: „Jeste┼Ť tym, co robisz, a nie tym, co m├│wisz, ┼╝e b─Ödziesz robi─ç”.

­čĺÄKREATYWNO┼Ü─ć
Kreatywno┼Ť─ç mo┼╝e przejawia─ç si─Ö w r├│┼╝nych formach. Przejawia si─Ö ona w sztuce (kt├│ra doskonale rozwija kreatywn─ů stron─Ö m├│zgu) poczynaj─ůc od malarstwa i rysunku po taniec i ┼Ťpiew, ale tak┼╝e w innych aktywno┼Ťciach. Ka┼╝dy ma w┼éasn─ů, unikaln─ů wizj─Ö, a jego kreatywno┼Ť─ç wynika z wra┼╝liwo┼Ťci i widzenia rzeczywisto┼Ťci.

­čĺÄPERSPEKTYWA
Czy ktokolwiek na ┼Ťwiecie mo┼╝e widzie─ç ┼Ťwiat dok┼éadnie tak jak ty? Nie. Nikt inny nie prze┼╝y┼é twoich dwudziestu czterech godzin dziennie, siedmiu dni w tygodniu, trzystu sze┼Ť─çdziesi─Öciu pi─Öciu dni w roku. Nikt inny nie do┼Ťwiadczy┼é ┼╝ycia w taki sam spos├│b, jak ty. Nikt inny nie ma takiej samej wiedzy jak ty. Perspektywa ka┼╝dego cz┼éowieka jest wyj─ůtkowa, dlatego tak wa┼╝ne jest, aby by─ç otwartym na opinie i pomys┼éy innych ludzi.

­čĺÄGUST
Co lubisz? Czego nie lubisz? Chocia┼╝ mo┼╝esz zgodzi─ç si─Ö z innymi na temat tego, czym jest dobra jako┼Ť─ç lub pi─Ökno, tw├│j gust jest w du┼╝ej mierze unikalnym aspektem twojej osobowo┼Ťci. Nasze gusta wp┼éywaj─ů na wiele naszych wybor├│w ┼╝yciowych, a poznawanie ┼Ťwiata we wszystkich jego formach jest doskona┼éym sposobem na poszerzanie horyzont├│w, uczenie si─Ö nowych rzeczy i kontynuowanie rozwoju naszej wyj─ůtkowej osobowo┼Ťci.

­čĺÄCELE
Nasze cele okre┼Ťlaj─ů obszary ┼╝ycia, w kt├│re inwestujemy nasz czas i energi─Ö, Cele kr├│tko-, ┼Ťrednio- i d┼éugoterminowe zapewniaj─ů nam kierunek dzia┼éania i motywacj─Ö, gdy czujemy si─Ö zagubieni lub szukamy wskaz├│wek na naszej ┼╝yciowej drodze.

­čĺÄHOBBI
Co lubisz robi─ç dla przyjemno┼Ťci i zabawy? To pytanie mo┼╝na wykorzysta─ç jako wskaz├│wk─Ö dotycz─ůca tego kim jeste┼Ť. Hobby z pewno┼Ťci─ů nie definiuje ciebie jako cz┼éowieka, ale mo┼╝e sporo powiedzie─ç innym, jak─ů osob─ů jeste┼Ť. Sport? Praca w ogrodzie? Gotowanie? Hazard? Wszystkie te rzeczy m├│wi─ů o tobie jako o wyj─ůtkowej osobie, o twoich warto┼Ťciach, o tym, jak szukasz szcz─Ö┼Ťcia lub sensu ┼╝ycia. Pami─Ötaj te┼╝, ┼╝e poszukiwanie i odkrywanie nowych zainteresowa┼ä mo┼╝e pom├│c ci rozwoju osobistym.

­čĺÄPASJA
Pasja to wspania┼é─ů cz─Ö┼Ť─ç ludzkiego do┼Ťwiadczenia. To co wzbudza najg┼é─Öbsze emocje w naszej duszy, mo┼╝e by─ç kierunkowskazem dla naszego powo┼éania. Zrozumienie swoich pasji mo┼╝e pom├│c nam znale┼║─ç w┼éa┼Ťciw─ů drog─Ö, kt├│r─ů wska┼╝─ů wyznawane przez ciebie warto┼Ťci i niepowtarzalne postrzeganie ┼Ťwiata. Nie zaniedbuj swoich pasji. Od czasu do czasu rozpalaj je i dbaj o ten p┼éomie┼ä, aby wci─ů┼╝ si─Ö pali┼é i o┼Ťwietla┼éy twoj─ů w┼éasn─ů, ┼╝yciow─ů ┼Ťcie┼╝k─Ö.

Wszyscy jeste┼Ťmy wyj─ůtkowymi osobami. Wszyscy mamy co┼Ť wyj─ůtkowego i cennego. Nie zra┼╝aj si─Ö, je┼Ťli nie mo┼╝esz tej wyj─ůtkowo┼Ťci w sobie znale┼║─ç, bo wa┼╝ne rzeczy wymagaj─ů wi─Öcej czasu. Jeste┼Ť wyj─ůtkowy. Nie mam co do tego w─ůtpliwo┼Ťci.

Na podstawie: https://www.google.com/search…

Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdj─Öcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie do┼Ťwiadczenie zdobywa┼éa w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Do┼Ťwiadczenie zawodowe zdobywa┼éa podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. W┼éa┼Ťciciel Agencji IMAGE TEAM, kt├│ra wsp├│┼épracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncert├│w, event├│w oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Cz┼éonek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka ksi─ů┼╝ki „Droga do gwiazd. Jak budowa─ç wizerunek i mark─Ö osobist─ů?” oraz artyku┼é├│w specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materia┼éy zamieszczone w niniejszym serwisie chronione s─ů przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Je┼Ťli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycj─Ö wsp├│┼épracy, czekam na wiadomo┼Ť─ç od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl