Coaching – motywowanie, czy tylko gadanie?

01:56



Kiedy pojawiają się życiowe problemy, człowiek szuka rozwiązania wszędzie. Tym bardziej, że zgodnie z przysłowiem „Umiesz liczyć, licz na siebie!” raczej nie może liczyć na otoczenie. 

Postanowiłam przyjrzeć się bliżej pracy coachów, bo skoro innym pomagają, to może i mnie pomogą wybrnąć z trudnej sytuacji? Nie było to szczególnie skomplikowane, bo wielu z nich można z łatwością spotkać w wirtualnym świecie. Zachęcają do współpracy, zapraszają do uczestnictwa w bezpłatnych, internetowych webinarach. Postanowiłam i ja spróbować! Zapisywałam się na wszystko! A co tam, ktoś wreszcie musi na mnie zadziałać! 

Czekałam z niecierpliwością co też mądrego i odkrywczego mi powiedzą w swoich cudownych przesłaniach. Potem wzięłam udział w jednym, drugim, trzecim wirtualnym szkoleniu. I co? I nic! Jak dla mnie – nic nowego! Mówienie, że powinnam wziąć los w swoje ręce, że jestem niezwykła i mogę osiągnąć wszystko, jest dla mnie tylko mową – trawą. Wiem to przecież od dawna! Nie jest to konstruktywna wiedza, która wniesie coś nowego w moje życie i pomoże rozwiązać problemy. Właściwie miałam wrażenie, że wszyscy ci ludzie mówią to samo.

W sumie to zazdroszczę tym, którzy porwani głosem i osobowością coacha idą za nim i stają się częścią jego „plemienia”. To motywujące czuć się fragmentem jakiejś całości i mieć charyzmatycznego wodza, który poprowadzi swoje plemię przez wichry i burze codziennego życia. Trochę to pachnie amwayowskim tworzeniem pseudo wspólnoty i techniką wywierania wpływu o nazwie: społeczny dowód słuszności, o której wiele już pisał Robert Cialdini. Może to na mnie nie działa, bo już sporo w życiu przeszłam i wiem, że słowa w niczym mi nie pomogą? A może po prostu nie trafiłam na odpowiedniego coacha? 

Szukam informacji na ten temat w internecie i znajduję na Wikipedii takie oto zdanie: „Coaching jest odpowiedzią na ludzkie stresy i zapotrzebowanie bycia ciągle bardziej efektywnym we współczesnym konkurencyjnym społeczeństwie. Z drugiej strony specjaliści od coachingu obiecują pomoc we wszystkich problemach na zasadzie: "sam powinieneś wiedzieć, jak to rozwiązać".

O zgrozo! Czyli jednak miałam trochę racji… Wróciłam do punktu wyjścia i powiedzonka o tym, że i tak musisz w życiu liczyć tylko na siebie!


Podobne artykuły

2 komentarze

  1. Chyba rzeczywiście niezbyt fortunie zaczęłaś przygodę z coachingiem. Dla mnie coaching to nie żadne webinaria, wykłady czy warsztaty... Efektywny coaching dla mnie to spotkanie w 4 oczy z coachem, praca nad realnymi, własnymi problemami i sumienne wykonywanie zadanych ćwiczeń. Uważam nawet, że sesje coachingowe przez skype nie są tak efektywne jak spotkanie z coachem w 4 oczy. Polecam spróbowanie coachingu w tej formie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za Twoją opinię i podzielenie się doświadczeniami. Być może nie trafiłam po prostu na coacha z prawdziwego zdarzenia?! Osoby prowadzące swoje wykłady w formie webinarów naprawdę mnie nie przekonały. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl