W poszukiwaniu własnych linii papilarnych.
03:23
Lubię chodzić
do swojej przychodni lekarskiej. Może to zabrzmi dziwnie, bo wcale nie jest to
jednoznaczne z tym, że lubię chodzić do lekarza. Lubię swoją przychodnię
dlatego, że lubię dziwne miejsca, a ona na pewno do takich należy.
Siedzę w
poczekalni i czuje się jak w Luwrze. Tak, tak…tym Luwrze! Wokół mnie na ścianach pełno obrazów, niestety raczej
bohomazów, ale w tym miejscu to i tak dość niezwykłe. Tym bardziej, że ich
autorami są lekarze pracujący w tej przychodni! Siedzę i podziwiam ich odwagę,
że nie obawiali się pokazać swoich niezwykłych dzieł całemu światu. Ba! Nawet
stworzyli własną galerię we własnej przychodni! Cóż za wszechstronność i
oryginalność! Co by jednak nie mówić, te obrazy sprawiają, że moja przychodnia
jest wyjątkowa i wyróżnia się spośród innych.
Wyróżnij się, albo zgiń! Ta zasada
rządzi teraz światem, ale może nie trzeba jej traktować tak zupełnie dosłownie?
Może - wyróżnij się – nie oznacza tylko zostań „brodatą kobietą”, ale po prostu
- pokaż kim naprawdę jesteś? Każdy człowiek, każda firma budując własną markę może,
a nawet powinna pokazać to, co ją wyróżnia spośród innych. To warunek
niezbędny, aby stać się rozpoznawalnym i wiarygodnym, wzmacniając tym samym
lojalność klientów i kontrahentów.
Obserwuję
small business i dziwię się, że wielu przedsiębiorców nie przykłada zbyt
wielkiej wagi do wizerunku i marki swojej firmy. Liczy się sprzedaż i
zarabianie, a silna pozycja rynkowa kojarzy się wyłącznie z wysokimi
przychodami. Czy jednak do końca tak jest? Największe firmy tego świata mają
znane i rozpoznawalne marki na które długo pracowały. Każdy ich klient z daleka
rozpozna logo, kolory i opakowania swojej ulubionej firmy. Zna cechy
charakterystyczne produktu, czy usługi i jest w stanie powiedzieć, dlaczego
lubi właśnie tę, a nie inną.
Przecież my też
na pewno mamy coś za co można nas szczególnie lubić i wyróżnić! Jeśli jesteśmy
osobą, która buduje swoją markę specjalisty, musisz pokazać to w czym jesteś dobry
i na czym znasz się, jak nikt inny. Poza tym warto, abyś podkreślił swoje cechy
charakterystyczne: swój styl, niezwykłą osobowość i ciekawe zainteresowania.
Jeśli chcesz
budować markę swojej firmy, stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej jest również
niezbędne. Twoja firma oprócz tego, że świadczy znakomite usługi, a jej
produkty są doskonałe i konkurencyjne, musi mieć swój unikalny charakter. Strona
internetowa firmy musi być spójna z Twoimi wizytówkami i Fanpage na Facebooku. Firmowe
kolory, czcionka i logo to linie papilarne, które wyróżniają Twoją firmę i
dlatego powinniśmy ich używać we wszystkich możliwych dokumentach,
ulotkach, katalogach i reklamach. Bez linii papilarnych nie jesteśmy sobą, a
przecież bycie sobą to najlepsze, co mogło nam się zdarzyć!
0 komentarze