W poszukiwaniu własnych linii papilarnych.

03:23



Lubię chodzić do swojej przychodni lekarskiej. Może to zabrzmi dziwnie, bo wcale nie jest to jednoznaczne z tym, że lubię chodzić do lekarza. Lubię swoją przychodnię dlatego, że lubię dziwne miejsca, a ona na pewno do takich należy.

Siedzę w poczekalni i czuje się jak w Luwrze. Tak, tak…tym Luwrze! Wokół mnie na ścianach pełno obrazów, niestety raczej bohomazów, ale w tym miejscu to i tak dość niezwykłe. Tym bardziej, że ich autorami są lekarze pracujący w tej przychodni! Siedzę i podziwiam ich odwagę, że nie obawiali się pokazać swoich niezwykłych dzieł całemu światu. Ba! Nawet stworzyli własną galerię we własnej przychodni! Cóż za wszechstronność i oryginalność! Co by jednak nie mówić, te obrazy sprawiają, że moja przychodnia jest wyjątkowa i wyróżnia się spośród innych. 

Wyróżnij się, albo zgiń! Ta zasada rządzi teraz światem, ale może nie trzeba jej traktować tak zupełnie dosłownie? Może - wyróżnij się – nie oznacza tylko zostań „brodatą kobietą”, ale po prostu - pokaż kim naprawdę jesteś? Każdy człowiek, każda firma budując własną markę może, a nawet powinna pokazać to, co ją wyróżnia spośród innych. To warunek niezbędny, aby stać się rozpoznawalnym i wiarygodnym, wzmacniając tym samym lojalność klientów i kontrahentów. 

Obserwuję small business i dziwię się, że wielu przedsiębiorców nie przykłada zbyt wielkiej wagi do wizerunku i marki swojej firmy. Liczy się sprzedaż i zarabianie, a silna pozycja rynkowa kojarzy się wyłącznie z wysokimi przychodami. Czy jednak do końca tak jest? Największe firmy tego świata mają znane i rozpoznawalne marki na które długo pracowały. Każdy ich klient z daleka rozpozna logo, kolory i opakowania swojej ulubionej firmy. Zna cechy charakterystyczne produktu, czy usługi i jest w stanie powiedzieć, dlaczego lubi właśnie tę, a nie inną. 

Przecież my też na pewno mamy coś za co można nas szczególnie lubić i wyróżnić! Jeśli jesteśmy osobą, która buduje swoją markę specjalisty, musisz pokazać to w czym jesteś dobry i na czym znasz się, jak nikt inny. Poza tym warto, abyś podkreślił swoje cechy charakterystyczne: swój styl, niezwykłą osobowość i ciekawe zainteresowania. 

Jeśli chcesz budować markę swojej firmy, stworzenie spójnej identyfikacji wizualnej jest również niezbędne. Twoja firma oprócz tego, że świadczy znakomite usługi, a jej produkty są doskonałe i konkurencyjne, musi mieć swój unikalny charakter. Strona internetowa firmy musi być spójna z Twoimi wizytówkami i Fanpage na Facebooku. Firmowe kolory, czcionka i logo to linie papilarne, które wyróżniają Twoją firmę i dlatego powinniśmy ich używać we wszystkich możliwych dokumentach, ulotkach, katalogach i reklamach. Bez linii papilarnych nie jesteśmy sobą, a przecież bycie sobą to najlepsze, co mogło nam się zdarzyć!



Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl