Dlaczego z tego nie skorzystać?

01:02



Dziwimy się dzieciom i nastolatkom, że mają smartfony „przyklejone do ręki”. Przez cały dzień wpatrują się w telefon lub ekran komputera, oderwane od rzeczywistości, jakby zalogowane do tej wirtualnej. I rzeczywiście tak właśnie jest, bo wirtualna rzeczywistość to pożeracz czasu, który wciąga w interakcję proponując wciąż nowe rozrywki.

Młodzież i dzieci traktują swoją obecność w serwisach społecznościowych tak naturalnie, że po prostu nie wyobrażają sobie braku konta na Facebooku, czy Instagramie. Śledzenie na bieżąco tego, co się tam dzieje wymaga jednak ciągłej obecności w internecie, czytania wpisów, oglądania i nagrywania filmików, czy komentowania zdjęć. Ilość zamieszczanych każdego dnia informacji jest tak duża, że nawet wybiórcze ich traktowanie i wybierania tylko tego, co jest dla nas wartościową treścią, trwa całymi godzinami. Media społecznościowe mają za zdanie angażowanie odbiorcy i to właśnie robią.

Czy jednak social media to samo zło i tylko strata czasu?

Młodzież je uwielbia, chociaż dość bezmyślnie wykorzystuje nie tylko do budowania relacji, ale także do wzajemnego szkalowania i wyrażania złych emocji, na które brak odwagi w realnym świecie. Młodzi ludzie (mam na myśli tych do 25 roku życia) robią to dużo rozważniej, bo nie tylko znają możliwości mediów społecznościowych i korzystają z nich, ale także potrafią je doskonale wykorzystać w budowaniu swojego wizerunku i komunikowaniu wybranych, wygodnych dla siebie treści.

A co z pozostałymi, tymi trochę starszymi?

Największy kredyt zaufania otrzymał Facebook, na którym swoje konta zakładają już nawet dziadkowie i babcie. Nie najgorzej radzi sobie także Instagram, który daje możliwość udostępniania ciekawych, podrasowanych zdjęć, obrobionych w fotograficznych filtrach. Co z pozostałymi, mniej popularnymi, takimi jak: Google+, Pinterest, Instagram, Vine, czy coraz bardziej popularny Snapchat?

Próba dogonienia młodego pokolenia w biegłości dotyczącej korzystania z mediów społecznościowych jest bezsensowną walką z wiatrakami. To pokolenie urodziło się w rzeczywistości pełnej laptopów, smartfonów i ipadów, dlatego w zetknięciu z nowymi technologiami, młodzi ludzie czują się jak ryba w wodzie. Może więc nie ma sensu gonić, bo w ten sposób można szybko wpędzić się w kompleksy. Warto natomiast mieć na ten temat trochę wiedzy chociażby nawet po to, aby móc obserwować aktywność swojego dziecka w mediach społecznościowych i w razie czego interweniować.

Poza tym warto obserwować i uczyć się mediów społecznościowych, bo pewnego dnia może okazać się, że własny profil lub fanpage, okaże się milowym krokiem w naszej karierze zawodowej. Większość rekrutujących na ważne i dobre stanowiska pracy zaczyna dzisiaj poznawanie kandydata najpierw od strony…właśnie internetu. To główne miejsce z którego pozyskiwane są informacje, dlatego chociażby z tego względu warto zadbać o swój internetowy wizerunek. Jeśli nie masz takiej potrzeby, bo sam jesteś szefem dobrze prosperującego przedsiębiorstwa, wykorzystaj media społecznościowe jako źródło wiedzy i panujących trendów. Dlaczego nie czerpać pełnymi garściami z czegoś, co może i jest pożeraczem czasu, ale skoro i tak nie mamy na to wpływu, to czemu nie wykorzystać go do realizacji własnych celów?

Podobne artykuły

2 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl