Skromność wadą naszych czasów

07:15

Przygotowując się do rozmów kwalifikacyjnych i przewidując pytania, które mogą na nich paść, zawsze miałam dylemat szczególnie co do jednego: Jaka jest Twoja największa wada? Nie o to chodzi, że uważam, że jestem bez wad, ale problemem było zawsze wymyślenie takiej, która byłaby jednocześnie zaletą. Spróbujcie sami, a zobaczycie, że nie jest to łatwe.

Podczas takich rozważań na temat własnych wad, przyszło mi do głowy, że w tych czasach najbardziej przeszkadza mi w życiu - skromność. Urodzona jedną nogą w pokoleniu X, a drugą w pokoleniu Y, miewam takie różne międzypokoleniowe dylematy. Z jednej strony muszę być nowoczesna i pędzić za zmianami, które przynosi postęp cywilizacyjny, z drugiej strony tkwię jeszcze trochę mentalnie w epoce PRL-u, w której się urodziłam. 

Kiedy byłam dzieckiem rodzice uczyli mnie, że brak skromności i wpychanie się przed szereg jest niegrzeczne i pozbawione klasy. Przyjęłam to jako pewnik i całe, dotychczasowe życie kierowałam się taką zasadą. Co się okazało? Przez to, że starałam się zawsze robić swoje jak najlepiej, ale nie obnosić się z tym i nie chwalić na prawo i lewo, raczej nie zyskałam. W tych czasach osoby skromne i nie lubiące zamieszania wokół siebie, nie mają szans na sukces.

W czasach, gdy musisz się ujawnić i pokazać z jak najlepszej strony, zapomnij o nadmiernej skromności. Czy to źle, że skromność stała się wadą? Trudno rozpatrywać to w takich kategoriach, po prostu czasy się zmieniły, a ty człowiek inteligentny i elastyczny musisz się do tego dopasować. Twoja marka osobista, nawet jeśli jest najlepsza nie zaistnieje, jeśli o niej nie powiesz innym. Jeśli nie pokażesz kim naprawdę jesteś i co potrafisz, znikniesz w tłumie tych wszystkich krzykaczy, z których niektórzy w rzeczywistości okazują się zwykłymi przeciętniakami.

W tych czasach nie wystarczy robić swoje i być w tym dobrym, trzeba jeszcze umieć powiedzieć o tym światu. Jeśli tylko wzmocnimy w sobie samoświadomość, poczucie własnej wartości, pozytywne nastawienie i znajdziemy równowagę między rolami, jakie pełnimy w życiu, to niech młode pokolenie ma się na baczności ;-) Nadchodzimy!



Podobne artykuły

0 komentarze

Autor

Moje zdjęcie
PR Manager oraz specjalista w zakresie budowania wizerunku i marki osobistej. Wieloletnie doświadczenie zdobywała w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Pracuje z muzykami, artystami, ekspertami i osobami publicznymi oraz markami firm. Doświadczenie zawodowe zdobywała podczas wieloletniej pracy w mediach, agencjach reklamowych oraz firmach korporacyjnych. Właściciel Agencji IMAGE TEAM, która współpracuje z osobami publicznymi i artystami w zakresie managementu artystycznego, produkcji festiwali i koncertów, eventów oraz marketingu i PR w nowych mediach. Trener biznesu i coach marki osobistej. Prowadzi szkolenia i warsztaty w zakresie budowania marki osobistej, kreowania wizerunku, komunikacji, public relations i etykiety w biznesie. Członek Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Autorka książki „Droga do gwiazd. Jak budować wizerunek i markę osobistą?” oraz artykułów specjalistycznych w “Marketing&Biznes, “Forum Logopedy”, “KoBBieciarnia Beauty&the Business”.

Copyright

Copyright. Alina Stasiak 2014-2017. All Rights Reserved.

Wszelkie materiały zamieszczone w niniejszym serwisie chronione są przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych.

Portal zezwala na bezpłatny przedruk artykułów z serwisu pod warunkiem podania źródła artykułu. W portalach i serwisach internetowych prosimy o zamieszczenie podlinkowanego adresu źródła wraz z nazwiskiem autora tekstu. Dziękuję!

Kontakt

Jeśli masz do mnie pytania, sugestie lub propozycję współpracy, czekam na wiadomość od Ciebie!

Alina Stasiak

Agencja IMAGE TEAM

tel. 668 557 525

mail: alina.stasiak@interia.pl